London 2012 : un prestataire d'EDF invité au port de la flamme olympique

Contacter Commenter

Eric LEFEBVRE, porteur de la flamme olympique pour les groupes EDF et Vinci

Né le 4 juin 1972 à Amiens, de mère secretaire et père imprimeur, rien ne pouvait prévoir au jeune Eric LEFEBVRE une destinée aussi éblouissante. Diplomé en mécanique, il commence néanmoins sa vie professionnelle sur les marchés à ciel ouvert où il acquiert une solide expérience en force de vente. Il rejoint le groupe VINCI après un bref passage dans l’automobile chez FORD pour intégrer les équipes de maintenance nucléaire chez TUNZINI MN en avril 2000.

Disponible et volontaire, il suit une formation bac+4 à l’IRUP de ST ETIENNE et devient en 2008 superviseur en prestations globales de chantier.

Bien installé dans sa vie sociale et professionnelle, il s’oblige, dans un premier temps pour une bonne hygiène de vie puis par passion, à la pratique de la course à pied allant jusqu’au marathon.

Lorsque qu’EDF, sponsor officiel des jeux olympiques de LONDRES, propose à notre entreprise suite à nos excellents résultats sécurité sur le parc nucléaire, la possibilité pour l’un de nos collaborateurs, de porter la flamme olympique sur son parcours en ANGLETERRE, c’est naturellement qu’Eric LEFEBVRE est désigné.

Adhérant totalement aux principes fondamentaux de l’olympisme, il représentera les groupes EDF et VINCI, soit presque 350 000 collaborateurs, lors du port de la flamme le samedi 30 juin à BIRMIMGHAM.

Eric LEFEBVRE was born of modest parents on June 4, 1972 in Amiens, France. His mother was a secretary and his father was a print worker. No one could imagine how wonderful his fate would be. After getting a degree in mechanics, he started his professional career on open-air markets where he gained solid sales skills.

After a brief experience in the automotive industry within the company FORD, he joined the VINCI Group through TUNZINI MN’s maintenance nuclear teams in April 2000. Open-minded and determined, he followed a Master’s degree programme at Saint-Etienne’s IRUP (Polytechnic University Regional Institute) in France to become supervisor in site global services in 2008.

Very at ease in his social life and career, he first forced himself to maintain a healthy lifestyle through regular running. Then, what came out of a necessary effort became a passion for marathon. He has even been chosen to carry the Olympic flame on EDF’s dedicated route in England during the London 2012 Olympic Games. As the French national electric power company, EDF is one of the event’s official sponsors. In order to reward TUNZINI MN forexcellent results in terms of safety of nuclear power plants, EDF has offered the opportunity to hold the Olympics torch to an employee. Eric LEFEBVRE has naturally been appointed.

In total accordance with Olympism and its values, he will represent EDF and VINCI groups, or 350,000 colleagues, when taking the flame through BIRMINGHAM on Saturday, June 30th, 2012.